Jag har bättrat mig

Idag var jag hos sjukgymnasten igen. Andreas var med mig och det var bra det för han fick lite instruktioner om hur han kan hjälpa mig lite framöver.
Jag har beställt en TNS-apparat. Det är plattor med elektroder som stimulerar nerverna. Man sätter dem där det gör ont, i mitt fall, fogarna baktill strax nedan svanken, och sätter på lätt ström. Det är inte helt lätt att få dit plattorna själv och Andreas fick instruktioner om hur och var de ska sitta.
Jag har redan testat hemma i en timme och det var kanon. Jag ska beta av en timme till innan jag lägger mig ikväll, så kanske natten blir lite lugnare.
Jag frågade även efter ett glidlakan. Det är ett lakan i väldigt halt material, typ siden, som man lätt glider på när man ska vända sig i bädden. Nu hade de inte just denna hemma, men väl en annan sort.
Det visade sig att den sorten de hade hemma kan jag anväda på fler än ett ställe. Det är som en tub som glider och man halkar lätt runt om man har den under sig. Den passar även perfekt att ha och sitta på i bilen för när det är dags att ta sig ur fordonet vrider man sig med lätthet runt och kommer på fötter.
Det har även skickats en remiss till varmbassängen på sjukhuset dit jag ska ringa på torsdag och boka en tid för vattengymnastik. Dit längtar jag och det ska bli så skönt att få gå dit en gång i veckan.

Så, jag har således bättrat mig och har börjat ta hand om mig lite mer. 

Jag har bättrat mig.

Ann-Sofi 

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits