Längtan

Jag kunde inte låta bli idag.
Jag tog krafter till mig, klädde på mig, packade min dramaten med pant och gick i sakta mak till Willys för att panta. Andreas skulle handla på hemvägen från jobbet, men nu var jag ju i affären så jag kunde lika gärna handla.
Mjölk (det går en hel del nu), bröd, ost, yoghurt, frukt och lite annat. Och så stod de där. Pepparkakorna.

Åh... Jag letade upp de burkarna som hade minst trasiga hjärtan i sig och la med vördnad ner de i min vagn. Hade jag kunnat springa hem så hade jag gjort det.
Jag plockade till mig en påse clementiner också, för de såg så fina ut. Och äpplen.

Väl hemma gjorde jag fint på köksbordet med en frutkskål och min pepparkaksburk i keramik.

image187

Ni kan tro det luktar gott här hemma nu. Det enda som fattas är Andreas och en liten gryta med varm glögg.

Min längtan efter december börjar verkligen ge sig tillkänna nu. Åh vad jag längtar!

image188


God längtan!


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: mamma

Nu är vi igång med internet. Ska vi inte ta och fira november månad först. Sen kan vi ta i med alla krafter och förbereda julen. Kram mamma

2007-10-31 @ 16:08:54
Postat av: PO

God längtan tillbaka älskade syster. Tack för dina fina ord och tack för att du finns. Love u!

//Lillebror


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits