Vecka 19

Idag ska jag alltså gå in i vecka 19 i min (vår) graviditet. Andreas är mycket noga med att tala om att det minsann inte bara är Min graviditet utan också hans! Klockrent, tycker jag, och stöttar honom helt i den frågan!

Vecka 19 ja...

Magen växer explosionsartat och senast igår frågade en person om jag väntade tvillingar! Jag får frågan ganska ofta och jag skakar förnöjsamt på huvudet och är så stolt över att det inte längre går att ta miste på att jag har en bäbis i magen.
Jag träffade sjukgymnasten igår och blev fantastiskt bemött. Till skillnad från den griniga och ematisaknande läkaren jag träffat, så lyssnade sjukgymnasten på mig, gav mig stöttning och konkreta tips på hur jag ska kunna göra för att må bättre! Vilken ängel! Jag ska hämta ut ett bälte att ha som stöd runt bäckenet för att hålla ihop grejjerna! Jag har även fått fundera på om vattengymnastik eller TENS skulle vara något för mig. Jag har möjlighet att testa TENS resten av graviditeten och även kunna förbereda mig inför förlossningen med TENS. Apparaten kan jag få hyra för en spottstyver redan nu!
Lite roligt var att när jag provade ett av bältena hon hade på kliniken gick jag runt i korridoren och kände efter. Allt kändes verkligen underlättande och jag tyckte direkt att detta är något för mig. När jag satte mig för att prata vidare med sjukgymnasten hade jag fortfarande bältet på mig och det tryckte på rätt bra på magen.
Gissa vem som gav sig tillkänna då?????!!!!!
-Mamma, inte klämma så hårt på magen! Då får jag ju inte plats!!!!!!!!!!!!!!!!

SHIT vad häftigt!

Det sparkar varje dag och jag njuter till fullo hela tiden! Jag längtar efter att Andreas också kan känna så jag får dela denna upplevelsen med honom. Det är så himla viktigt för mig att ge honom det. Att låta honom få ta så mycket del som möjligt! Och han är också mottaglig för det. Han vill lika mycket som jag!

Vi fick bäbiskläder av en kompis igår. Helt ljuvligt satt vi och tittade på alla plaggen, vek upp och vek ihop, lyfte upp och tittade, lade ner och tittade. Helt overkligt underbart väntar vi barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi fattar knappt det! Kläderna har vi nu gjort i ordning och bäbisen har fått en egen låda i vår byrå i sovrummet. Tack goa Åsa och Roger för kläderna!

Nu ska vi fortsätta rensa i våra garderober. Här ska skänkas till mer behövande!
Jag ska fylla på med lite nytt som jag fått av mamma. Eftersom min kroppform är som den är och min garderop har så mycket kläder jag inte kan ha, så är jag så himla glad och tacksam över kläderna jag fått av mamma. Jättefina tunikor och en klänning! Tack goa mamma!!!!!


Lennart Nilssons foto på ett foster i v19:

image178



Ann-Sofi och Andreas

Kommentarer:
Postat av: Linda

Ja sträck på dig han är fantastisk! Kram


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits